SPLAT!FILMFEST 2022. Wszystkie kolory kina grozy

 Plakat: Maciej Kamuda Art 

W imprezie Splat!FilmFest uczestniczę od trzeciej edycji, czyli od 2017 roku. Przede wszystkim dlatego, że zawsze mi było z nią po drodze. Kiedy festiwal odbywał się w Lublinie, ja mieszkałem i pracowałem w Lublinie. A kiedy w tym roku opuścił to miasto na korzyść Warszawy i Wrocławia, nie okazało się to dla mnie przeszkodą, ponieważ teraz mieszkam i pracuję na warszawskim Ursynowie. Natomiast w 2020 i 2021, kiedy nie mogłem uczestniczyć w stacjonarnej odsłonie, bardzo przydatna okazała się edycja online. Miałem wrażenie, że to Splat podąża za mną, więc chętnie brałem w tym udział, tym bardziej że podoba mi się kierunek, jaki obrali organizatorzy (poszukiwanie perełek kina gatunkowego z różnych stron świata).

Stacjonarna (już ósma) edycja Splat!FilmFest odbyła się w dniach 26–30 października 2022, ale ja wpadłem do Kinoteki tylko w weekend 29. i 30.. Obejrzałem wtedy 12 krótkometrażówek oraz 6 filmów pełnometrażowych: Candy Land, Terrifier 2, Svetlonoc, Krowa, która wyśpiewała przyszłość, Czarne okulary i Cięcie. Oprócz tego widziałem film otwarcia – Zalavę – ponad tydzień wcześniej, 18 października, kiedy odbyła się konferencja prasowa, a po niej zamknięty pokaz dla przedstawicieli mediów. Kolejnym etapem uczestnictwa w imprezie była edycja online, czyli domowe seanse na platformie Mojeekino.pl. Obejrzałem takie tytuły jak: Sissy, Smutek, Cat Sick Blues i dokument Holocaust Deodato, a także 12 krótkich metraży z edycji wrocławskiej. W międzyczasie, dnia 10 listopada, miało miejsce „after party” w Kinotece z filmem Wilcze stado, który wcześniej – w dniu zaplanowanej premiery – nie został pokazany w całości przez problemy techniczne.

W związku z powyższym zrobiłem dla film.org.pl relację, która obejmuje sześć tekstów (wszystkie sprawdzone korektorskim okiem Alicji Szalskiej-Radomskiej). Zrezygnowałem przy tym z recenzji Czarnych okularów i Cięcia, ponieważ na filmorgu są już teksty innych autorów o tych filmach.

  - SPLAT!FILMFEST 2022. Świat widziany przez czarne okulary
  - ZALAVA. Film otwarcia 8. edycji SPLAT!FILMFEST
  - SVĚTLONOC / THE NIGHTSIREN. Słowacka ballada filmowa
  - CANDY LAND. Krzyż splamiony krwią
  - SISSY. Zabójcza terapia
  - WILCZE STADO. Rejs skazańców

0 komentarze:

Prześlij komentarz